Media

BIOGRAFIA
wersja skrócona

Dúnia Pacheco (czyt. Paszeku) - urodzona w Angoli, mieszkająca w Polsce, tańcząca po całym świecie. Swoją rodzinną kulturę przekuła w pasję, a później sposób na życie. Założycielka pierwszej w Polsce rewii afrykańskiej - Mulemba, organizatorka i dyrektorka artystyczna „KuduroMania Festival”, a przede wszystkim instruktorka tańca, promująca rozwój oraz akceptacji ciała wśród swoich kursantek. Znana jako “mentorka tańca”.



BIOGRAFIA
wersja standardowa

Dúnia Pacheco (czyt. Paszeku) - urodzona w Angoli, mieszkająca w Polsce, porusza bioder kobiet z całego świata. Instruktorka tańców afrykańskich, skupiona w pracy przede wszystkim na ruchu bioder, które stały się jej obsesją. Prowadzi warsztaty taneczne, występuje na imprezach firmowych oraz spotyka się z kursantkami online, by pokazać, że taniec nie ma żadnych ograniczeń. W grudniu 2020 roku poruszyła bioder ponad 10 tysięcy kobiet podczas międzynarodowej imprezy "Perspektywy Virtual Dance Party". Prywatnie mama dwójki dzieci i żona nie-tańczącego Polaka. Znana jako “Mentorka tańca”.

Każdy taneczny krok Dúni ma swoje podłoże w kulturze Angoli, gdzie kobiece biodra wprawiane są w ruch we wszystkich codziennych sytuacjach - niezależnie od muzyki, nastroju czy ludzi wokół. Już od najmłodszych lat marzeniem Dúni było posiadanie własnego zespołu i dostarczanie innym radości, płynącej z tańca. Ziściło się ono w 2012 roku, kiedy po wielu latach szlifowania warsztatu tanecznego, Dúnia założyła pierwszą w Polsce rewię afrykańską “Mulemba”, która na swoim koncie ma wiele sukcesów, m.in.: dojście do półfinału programu “Mam Talent!”, występ na “Sylwestrze z TVN” na krakowskim rynku, otwarcie “Wielkiego Meczu: Gwiazdy TVP vs Gwiazdy TVN”, występ z okazji „Dni Jedności Afryki” w Węgierskim Muzeum Rolnictwa czy w portugalskim wydarzeniu dla kobiet “ELLA Rhythms” w Lizbonie.

Oprócz naturalnego, afrykańskiego zapału do tańca, Dúnia zdobywała doświadczenie jako tancerka, a później wiceliderka i liderka w rewii brazylijskiej „Dança Brasil”. Trenowała również w Argentynie pod okiem byłej, profesjonalnej tancerki samby – Dilei de Oliveira, która wielokrotnie występowała podczas karnawałów w Rio. Dúnia współpracowała m.in. z „Afro Carnaval”, „As Belezas do Brasil”, „Samba Art” oraz z polskimi artystami: Justyną Steczkowską, Januszem Józefowiczem, Sarsą, Izą Kowalewską, Patrycją Kazadi, Joanną Liszowską. W swojej pracy odwiedziła największe miasta Polski oraz USA, Portugalię, Rosję, Czechy, Węgry, Litwę i Łotwę. Wystąpiła w Teatrze Wielkim, Buffo, RozBark oraz w TVN, TVP, TTV oraz Radio Trójka.

Do Polski przyjechała jako nastolatka. Zamieszkała w Warszawie, gdzie ukończyła szkołę i studia – absolwentka I stopnia na kierunku Stosunki Międzynarodowe oraz II stopnia Politologii, na Wyższej Szkole Psychologii Społecznej w Warszawie. Po ukończeniu edukacji postanowiła zmienić swoje plany i zostać w Polsce, by wspierać kobiety w tańcu oraz w ich rozwoju. Jej pasją są tradycyjne i współczesne gatunki: kilapanga, soukous, semba, samba karnawałowa, kuduro, afro-house.

Jak twierdzi Dúnia, taniec to dla niej wolność wyrażania siebie, pozytywna energia oraz terapia. Pragnie poprzez ruch ciała nauczyć kobiety akceptacji siebie, niezależnie od rozmiaru. Na jej zajęciach nie brakuje okrzyków radości, pt.: “Jaram się sobą!” oraz odważnych, jak na europejskie standardy, ruchów biodrami, które potrafią rzucić nowe światło na życie jak i na pośladki.

Gesty instruktorskie

Portrety

Pozy

Warsztaty taneczne

Współpraca z artystami

Artykuły o mnie

Nauczyłam się polskiego, by odpowiadać na prowokacje
Afrykanka czy warszawianka? Kilka słów o identyfikacji i o byciu sobą

Prasa


[contact-form-7 id="37" title="Formularz 1"]
BEZPŁATNA LEKCJA
magnifiercross